Vypněte prosím blokování reklamy (reklamu už neblokuji), děkujeme.
Video návod zde: https://www.youtube.com/watch?v=GJScSjPyMb4
Sezona 2025 v mistrovství světa silničních motocyklů se již rozjela. Jezdci za sebou mají čtyři závody, které se uskutečnily na americkém nebo asijském kontinentu. Než začne evropská část sezony, tak je tady shrnutí úvodní části letošní sezony.
První závod letošní sezony se uskutečnil trochu netradičně v Thajsku. V závodě si velmi dobře vedl Manuel González, který vlastně nikomu jinému nedal příliš šanci a dojel si s pohodlným náskokem dvou vteřin pro vítězství.
Na druhém místě se část závodu držel Celestino Vietti. Ital ovšem spadl po kontaktu se Sennou Agiusem. Australský jezdec byl shledán vinným a obdržel penalizaci long lap.
Druhé místo tak nakonec spadlo do klína Aronu Canetovi. Třetí příčku pak ještě dokázal zachránit Senna Agius.
Výborný závod odjel Diogo Moreira, který skončil čtvrtý. Pátý byl Marcos Ramírez, šestý po dobrém výkonu Barry Baltus, sedmý jeden z favoritů šampionátu Jake Dixon. Na osmé pozici dojel do cíle Daniel Holgado, nejlepší z nováčků. To byl od něj skvělý závod.
Šampionát se poté přesunul do Argentiny. Fantastický výkon předvedl Jake Dixon, který v závodě nedal nikomu jinému šanci a suverénně si dojel pro výhru.
Druhou příčku získal Manuel González a třetí místo vybojoval Celestino Vietti, který si tak po nešťastném závodě v Thajsku spravil náladu.
Aron Canet byl tentokrát čtvrtý, ale jen těsně za Viettim. Další dobrý závod zajel Marcos Ramírez, který bral opět páté místo. Dobrým výkonem se blýskl Darryn Binder, který dojel šestý.
Další skvělý výsledek zaznamenal Daniel Holgado, který skončil devátý.
Následoval závodní víkend v USA. Tento závod nabídl několik zvratů. V přestávce mezi závody Moto3 a Moto2 lehce zapršelo. Závod tak byl vyhlášen jako mokrý. Dle předpovědi nebylo jasné, jestli bude ještě pršet, či, jestli během závodu déšť ustane a trať tak začne osychat. Rodil se tedy závod s riskem ohledně výběru pneumatik.
Většina jezdců na roštu se nakonec rozhodla pro pneumatiky do mokrých podmínek. Hladké pneumatiky (slicky) zvolilo jen pár jedinců, mezi nimi ovšem i dosavadní lídr šampionátu Manuel González.
O tom, který typ pneumatik, byl tou správnou volbou, bylo jasno okamžitě po startu závodu. Všichni, jejichž motocykly měli nazuty slicky, začali velmi výrazně ztrácet.
Během závodu už ale nepršelo, a trať poměrně rychle začala osychat.
Další výbornou jízdu předvedl Jake Dixon, který si dojel pro své druhé letošní vítězství. Specifické podmínky závodu dovolily zářit i jezdcům do té doby trochu v pozadí. Tony Arbolino v barvách týmu Pramac, který nově soutěží i v Moto2, předvedl výborný výkon a získal druhé místo. Po 13. místě v Thajsku a 11. místě v Argentině to pro něj byla vítaná vzpruha.
Alonso López, jeden z předsezonních spolufavoritů, zatím nezažíval životní výsledky. Avšak po 10. a 8. místě se nakonec dokázal prosadit na stupně vítězů, když skončil třetí.
Aron Canet byl opět čtvrtý, zatímco skvělý závod odjel Izán Guevara, který bral páté místo. Moc dobrý závod odjel nováček Iván Ortolá, který získal šesté místo. Na sedmém místě skončil Barry Baltus, který bral další umístění v Top 10, a osmý skončil Daniel Holgado, který pokračoval ve výsledcích v Top 10. V jeho nováčkovské sezoně opravdu vynikající.
Nešťastník Manuel González skončil s velkou ztrátou mimo body, byl až 22. Podobně dopadli i další, kteří zariskovali s výběrem pneumatik.
Další dobrý závod jel Celestino Vietti, který opět bojoval o umístění na podiu. Jenomže dvě kola před cílem měl pád a jeho naděje na další dobrý výsledek zhasly.
Další závod se uskutečnil v Kataru. Skvělý výkon předvedl Deniz Öncü, který velkou část závodu vedl. Nakonec ale nestačil na výborně jedoucího Arona Caneta. Španělský jezdec přitom předvedl velmi špatný start a propadl se ze třetího místa na startovním roštu až na jedenácté, a během závodu se poměrně rychle prokousával vpřed. Závod nakonec ovládl s náskokem větším než 1 vteřina a dojel si pro své první letošní vítězství.
Deniz Öncü skončil druhý a třetí místo získal Manuel González.
Nováček Daniel Holgado nepřestával udivovat, jelikož odjel další výborný závod. Tentokrát byl dokonce zapojen do souboje o podium. Nakonec získal čtvrté místo, ale dojet všechny čtyři závody v Top 10 je pro nováčka v této kategorii fantastická vizitka.
Po nepovedených závodech v Argentině a USA se do popředí opět probojoval Diogo Moreira, který byl pátý. Další dobrý závod odjel Barry Baltus, který skončil na šestém místě, sedmý byl Celestino Vietti, osmý Marcos Ramírez.
První problémy přišly k Jakeu Dixonovi. Britský jezdec byl v té době vedoucím mužem šampionátu, ale v závodě v Kataru po chybě havaroval. Přišel tak nejen o možné podium, o které mohl bojovat, ale také o vedení v mistrovství světa.
Česká republika má v poli Moto2 svého zástupce, kterým je Filip Salač. Ten v letošní sezoně opět hájí barvy týmu Marc VDS, má však nového týmového kolegu, kterým je právě zrovna Jake Dixon. Bohužel Salač zatím jeho výsledkům moc nesekunduje.
V Thajsku předvedl slušný výkon, když skončil na deváté pozici. Následně ho ale začaly provázet potíže. Závod v Argentině začal výborně, bojoval o podium, jeho snahu ale zastavil pád. Ve Spojených státech bohužel patřil k těm nešťastníkům, kteří riskovali slicky. Během závodu raději odstoupil, protože jeho ztráta byla opravdu ohromná. Na lepší časy se začalo blýskat v Kataru. V závodě si vedl poměrně dobře a opět se vrátil na bodované pozice, když skončil desátý.
V pořadí šampionátu mu patří 14. příčka se 13 body.
V Kataru se do šampionátu poprvé vrátil Sergio García. Španěl byl před sezonou zraněný a dříve se vrátit nestihl. Jeho návrat byl ale pozvolný, a ne úplně ideální, v Kataru skončil až 19.
Úvodní čtyři závody letošní sezony jsou tedy minulostí, nyní se vše přesouvá na svou dlouhou evropskou část. Ta začne 27. dubna ve španělském Jerezu a skončí 14. září v Misanu.
Top 5 aktuálního pořadí Moto2 (po 4 závodech):
P. |
Jezdec |
Body |
1. |
Aron Canet (SPA) |
71 |
2. |
Manuel González (SPA) |
61 |
3. |
Jake Dixon (GBR) |
59 |
4. |
Daniel Holgado (SPA) |
63 |
5. |
Marcos Ramírez (SPA) |
35 |
V pořadí týmů vede Fantic Racing (104 b.) před týmy Liqui Moly Dynavolt Intact (82 b.) a Marc VDS (72 b.).
Mezi konstruktéry je v čele Kalex, který má 83 bodů, následují Boscoscuro s 68 body a Forward s 10 body.
Mezi nováčky s přehledem vede Daniel Holgado.
Úvodní čtyři závody letošní sezony nabídly zajímavou podívanou. Fanoušci už jsou natěšení, co je čeká v následujících závodech.
Foto: MotoGP